همدلی بچه مسجدی ها در کمک مومنانه به نیازمندان 

همدلی بچه مسجدی ها در کمک مومنانه به نیازمندان 

تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
مجتبی کمالی زیرکی گفت: در راستای طرح ملی راهکار و پیرو فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش کمک مومنانه، با کمک بچه مسجدی های عضوکانون فرهنگی هنری سلمان فارسی در اولین اقدام خانوارهای نیازمند محله مسجد را شناسایی کردیم.

«مجتبی کمالی زیرکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: در راستای طرح ملی راهکار و پیرو فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش کمک مومنانه، با کمک بچه مسجدی های کانون فرهنگی هنری سلمان فارسی در اولین اقدام خانوارهای نیازمند محله مسجد را شناسایی کردیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری سلمان فارسی جیرفت افزود: پس از شناسایی این خانوارها، با جمع آوری کمک های مردمی بیش از ۱۲ سبد غذایی تهیه شده که به زودی در بین آنها توزیع می شود.

وی عنوان کرد: هر سبد غذایی شامل اقلام خوراکی از جمله برنج، روغن، ماکارونی و یک بسته گوشت قربانی می باشد و در کنار این اقلام پودر رختشویی نیز قرار داده می شود.

کمالی زیرکی بیان کرد: یکی دیگر ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقه های مجازی کتاب خوانی است تا در این ایام که امکان بازگشایی و حضور در کتاب خانه کانون نیست، بچه ها از طریق فضای مجازی، کتاب هایی که در اختیار دارند را مطالعه کرده و خلاصه ای از آنها را برای ما ارسال کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری سلمان فارسی اضافه کرد: پس از بررسی آثار دریافتی، به قید قرعه به بهترین آثار جوایزی اهدا می شود.

وی ابراز کرد: این مسابقه ها با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و غنی سازی اوقات فراغت بچه ها در ایام کرونایی اجرا می شود.

کمالی زیرکی عنوان کرد: هم زمان با آغاز ماه رمضان، علاوه بر پخش اذان از گلدسته های مسجد، دعاهای سحر و افطار نیز روزانه پخش می شود.

مدیر  کانون فرهنگی هنری سلمان فارسی اظهار کرد: از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان، جزخوانی قرآنی خانگی و تفسیر روزانه یک جز قرآن کریم است و در همین راستا روزانه از طریق فضای مجازی تفسیر آیاتی از یک جز قرآن کریم به اشتراک گذاشته می شود.

وی بیان کرد: هدف از اجرای برنامه های قرآنی، ترویج معارف قرآنی و تدبر در آیات کلام الله مجید است زیرا هر چه خانواده ها با قرآن کریم مانوس شده و با معارف آن آشنا شوند، می توانند زندگی موفق تری داشته و به سعادت دنیوی و اخروی دست یابند.

کمالی زیرکی ابراز کرد: از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای ایام رمضان، شناسایی روزه اولی های محله می باشد تا به منظور  ترغیب و تشویق آنها به انجام واجبات دینی، هدایایی تهیه کرده و به آنها اهدا کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری سلمان فارسی یادآور شد: در ایام کرونایی کارگاه دوخت ماسک توسط بانوان در مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام راه اندازی شده و ماسک های تولیدی نیز پس از طی مراحل استریل در بین اکثر مردم روستای کهورآباد توزیع شد.

وی ادامه داد: در این کارگاه ۱۰ نفر از بانوان عضو کانون در تلاشی شبانه روزی طی ۷ روز  قریب یکهزار ماسک تولید کردند.

کمالی زیرکی در خاتمه عنوان کرد: همچنین به مناسبت نیمه شعبان با هدف ترویج سبک و سیره مهدوی و آشنایی نوجوانان و جوانان با شخصیت والای امام زمان (عج) مسابقه مجازی با محوریت سبک زندگی و سیره حضرت برگزار شد و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

پایان پیام/ 586